sábado, 26 de marzo de 2011

La cooperació entre sector públic i privat, clau per una promoció turística eficaç, segons una jornada celebrada avui

La cooperació entre el sector públic i el privat és clau per aconseguir una promoció turística eficaç, segons s’ha conclòs avui a Calafell en una jornada organitzada per l’Ajuntament. La jornada ha tingut com a referent el model del Consorci de Turisme de Barcelona, on l’aliança de l’Administració local amb els empresaris ha estat decisiva per a l’èxit turístic de la capital catalana.

En la seva intervenció, l’alcalde de Calafell, Jordi Sánchez, ha destacat que “hem d’unificar objectius i recursos, amb un full de ruta comú”. L’alcalde ha afegit que “a Calafell tenim diferents exemples dels fruits que aquesta cooperació pot donar i és un camí que hauríem d’aprofundir amb més empenta i menys recances”. Com a exemples, Jordi Sánchez ha citat el Festival Rockabilly, que atreu milers de visitants d’arreu del món, o els productes de turisme actiu i turisme esportiu, o la promoció del turisme familiar.

De la seva banda, el director general de Turisme de Barcelona, Pere Duran, ha explicat el model barceloní, que ha posat com a exemple de com la promoció es pot arribar a autofinançar en un percentatge important, a partir de la creació de nous serveis. Duran ha dit també que “venem  molts productes diferents, però una sola marca: Barcelona, i la venem de forma conjunta tots els actors implicats i interessats en la promoció, tant els oficials com els privats”.

El director general de Turisme de Barcelona ha subratllat també la importància d’una atenció personalitzada de qualitat en els serveis d’informació turística. “És vital que així sigui”, ha remarcat. També ha posat l’èmfasi en la necessitat que la promoció sigui sostenible econòmicament, amb una bona gestió de recursos propis a partir de la mimització de les despeses i la generació d’ingressos.

En aquest mateix sentit s’ha pronunciat el tercer ponent de la jornada, el president de l’associació d’empresaris Fòrum Calafell, Massimiliano Revello. “No hi ha imatge més clara del que hauria de ser la promoció turística que la d’un tàndem: una bicicleta amb dos seients, els ocupants de la qual han de coordinar l’esforç per reeixir”, ha subratllat.

La jornada ha tret algunes altres conclusions sobre la promoció turística que caldria fer a Calafell. Aquest és un resum de les principals:

–Cal reforçar la promoció segmentada i la promoció per mercats geogràfics, tot fidelitzant els mercats emissors propers a Calafell.

–Donar valor a l’excepcionat del municipi. El patrimoni històric és la base d’un turisme cultural de qualitat que cal reforçar encara més.

–Cal posar en valor el paisatge i la climatologia, que pot ser un recurs turístic de primer ordre. La marxa nòrdica o les rutes en BTT pel terme municipal són un primer exemple.

–Cal generar nous productes que combinin cultura i activitat a l’aire lliure, com la futura Ruta d’Al-Mansur, un itinerari que enllaçarà Calafell i Còrdova pels camins de les invasions mussulmanes contra la Catalunya Vella al tombant de l’any 1.000.

–Calafell ha de continuar vivint del turisme, com a principal indústria local. Però ha de superar el model de sol i platja en favor d’un turisme de qualitat, basat en la cultura i el lleure. S’ha d’aprofitar una climatologia d’excepció, però també el patrimoni històric i cultural i les facilitats i productes orientats a públics concrets, com les famílies o els esportistes.

1 comentario:

  1. Notícia:

    http://www.calafell.cat/noticies/noticies/turisme/la-cooperacio-entre-sector-public-i-privat-clau-una-promocio-turistica-efi

    ResponderEliminar